-Υπήρξε μετωπική σύγκρουση στη Βουλή μεταξύ κυβέρνησης και Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στη Βουλή για τις καταστροφικές πυρκαγιές. Ποια συμπεράσματα βγάλατε από τη συζήτηση;
Ο κ. Μητσοτάκης έχει συγκεκριμένες πολιτικές επιδιώξεις και αυτές υπηρετεί με την πολιτική του και στο ζήτημα των πυρκαγιών. Στην περίπτωση του Έβρου, μιλάμε για τη μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή στην Ε.Ε. με συνολική καμένη έκταση σχεδόν 1000000 στρέμματα. Η Ελλάδα είναι πλέον η πρώτη μεταξύ 20 χωρών της Μεσογείου σε καμένες εκτάσεις. Σύμφωνα με το Εθνικό Αστεροσκοπείο η καμένη έκταση στην Ελλάδα (2023) καταγράφει αύξηση 195%.
Δεν υπήρξε καμία ουσιαστική αυτοκριτική παρα μόνο γενικόλογες αναφορές στην κλιματική κρίση και στα περάσματα μεταναστών(!),ενώ προχωρεί σε παραχώρηση της αποκατάστασης και της διαχείρισης των δασικών εκτάσεων σε ιδιώτες.
Ας είμαστε σαφείς στις πυρκαγιές το κύριο ζήτημα είναι οι αλλαγές χρήσης γης. Γιατί άλλο κηρύσσεται αναδασωτέα μία καμένη έκταση και άλλο προχωρώ στην αναδάσωση της. Οι μεγαλόστομες δηλώσεις της σημερινής Κυβέρνησης αφορούν σε κήρυξη ως αναδασωτέων των δασικών εκτάσεων που έχουν πληγεί, το αν θα γίνει η αναδάσωση όμως, είναι τελικά το κρίσιμο.
Τις πυρκαγιές τις βάζουν άνθρωποι σε περιοχές που η γη έχει αξία για την αλλαγή χρήσης της γης, για κατοικίες, ξενοδοχεία, εργοστάσια και πλέον για ΑΠΕ. Περιοχές που κηρύσσονται αναδασωτέες, δεν αναδασώνονται με αποτέλεσμα αργότερα να περιέλθουν σε ιδιώτες για εκμετάλλευση κι έτσι να αλλάζει η χρήση τους.
Είναι προφανές ότι έχουν ευθύνη και Κυβερνήσεις που δεν χρηματοδοτούν τις αναγκαίες δαπάνες για έργα υποδομής και προστασίας των Δασών. Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα η απορρόφηση των αντίστοιχων κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης για την πολιτική προστασία είναι μόλις 0,5%!
Επειδή ορισμένοι επανέφεραν και στη Βουλή το θέμα της μεταφοράς της δασοπυρόσβεσης από τη Δασική Υπηρεσία στη Πυροσβεστική, να σημειώσω ότι με την αλλαγή αυτή η Δασική Υπηρεσία έχει την ευθύνη για την πρόληψη, την προστασία, την αναδάσωση και τη γενικότερη φροντίδα των Δασών και των Δασικών εκτάσεων.
Από τα αρνητικά αποτελέσματα και τις καταστροφικές πυρκαγιές έχει προκύψει ότι Κυβερνήσεις δεν έδωσαν προτεραιότητα και δε χρηματοδότησαν, αυτό το σημαντικό εθνικό έργο, όπως αντίστοιχα και διάφορες δημόσιες υπηρεσίες δεν έπραξαν το ίδιο. Αυτό αφορά επίσης, και την απουσία εθνικού διαλόγου και δημόσιας προβολής αυτού του σημαντικού θέματος. Γιατί πολλοί περί άλλα τυρβάζουν…Διότι αν είχαμε υλοποίηση πολιτικών πρόληψης και αναδάσωσης από τις δασικές υπηρεσίες θα είχαμε και φυτώρια στη χώρα και «αθόρυβα» έργα υποδομής. Θα είχαμε επίσης, εφαρμογή του Συντάγματος για τη μη αλλαγή χρήσης γης.
Είναι έτοιμες οι πολιτικές δυνάμεις να συμφωνήσουν σε μια νομοθετική ρύθμιση ότι δε θα επιτρέπεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο καμία εγκατάσταση εντός καμένων περιοχών; Το ζήτημα λοιπόν, της πρόληψης συνδέεται και με τη σύνταξη του τοπογραφικού για την έκταση των καταστροφών. Πώς προέκυψαν χιλιάδες οικόπεδα και κατοικίες εκτός σχεδίου; Για παράδειγμα στην Αττική έχουν αναπτυχθεί 130 οικοδομικοί συνεταιρισμοί και ορισμένοι εξ αυτών διεκδικούν 25000 στρέμματα στην Πεντέλη. Ποιοι δε φρόντισαν για την προστασία αυτών των δασικών εκτάσεων; Γιατί μέχρι τώρα Κυβερνήσεις δεν προχώρησαν σε χωροθέτηση και χωροταξικό σχέδιο για να αποκλείουν οποιαδήποτε αυθαιρεσία;
Το δεύτερο θέμα μετά την πρόληψη είναι η κατάσβεση και η διαχρονική διεκδίκηση της «μάνικας» αντί της πρόληψης.
Η ευθύνη της αρμοδιότητας της δασοπυρόσβεσης ανήκει στο καθ’ ύλην αρμόδιο όργανο της Πολιτείας, το Πυροσβεστικό Σώμα, που σήμερα με ευθύνη της Κυβέρνησης έχει αποψιλωθεί με 3.600 κενά σε οργανικές θέσεις.
Ορισμένοι που ασκούν πλημμελώς τα καθήκοντά τους, έχουν κλαδικές επιδιώξεις και ενδιαφέρονται ιδιαιτέρως για τη «μάνικα» και όχι για την πρόληψη, επαναφέρουν κατά καιρούς προπαγανδιστικούς ισχυρισμούς για να αποσιωπήσουν τις ευθύνες Κυβερνήσεων αλλά και φορέων του δημοσίου.
Είναι γνωστό ότι στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. ότι η αρμοδιότητα και της πρόληψης και της κατάσβεσης έχει περιέλθει στους Δήμους και στις Περιφέρειες των κρατών για να υπάρχει άμεση ευθύνη και έλεγχος. Γιατί ορισμένοι κλάδοι επιδιώκουν στην Ελλάδα το αντίθετο; Μα για λόγους άσκησης εξουσιών και όχι υλοποίησης των απαιτούμενων έργων.
-Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ υπέστη μια μεγάλη ήττα στις εκλογές. Ποιες εκτιμάτε ότι είναι οι αιτίες;
Η διαμαρτυρία είναι δημοκρατικό μας καθήκον αλλά χρειάζεται αξιοπιστία προγραμματική και προσώπων. Ο κόσμος σε κάθε χώρα έχει συμφέροντα και επιδιώξεις.
Η προοδευτική πολιτική για να λάβει συγκατάθεση και να αποτελέσει επιλογή χρειάζεται αξιοπιστία στα ερωτήματα και τις λύσεις που θέτει. Ποιοι υπόσχονται τι και τι δυνατότητες έχουν.
Η πρόσφατη ήττα οφείλεται στην αποτυχία να πείσει στα προαναφερθέντα καθώς και στο εκλογικό σύστημα της απλής αναλογικής, ένα σύστημα που οδήγησε το προοδευτικό χώρο σε πολιτική αναπηρία και ήττα. Σε τέτοιες περιπτώσεις τίθεται εν αμφιβόλω όλη η προσπάθεια γιατί ο τελικός κριτής είναι το εκλογικό σώμα που θεωρεί ότι έχει και άλλα κριτήρια εκτός από τα της ταυτότητας της κάθε πολιτικής δύναμης.
-Μήπως η αριστερά έχει υποστεί εν τέλει μια στρατηγική ήττα σε επίπεδο ιδεών; για ποιον λόγο δεν μπορεί να πείσει η εναλλακτική της πρόταση κι ο κόσμος μετατοπίζεται προς τα δεξιά;
Η Αριστερά δεν έπεισε ότι έχει εναλλακτική λύση για τη χώρα, αυτό αποτελεί ένα μέρος του προβλήματος της ευρωπαϊκής Αριστεράς συνολικά που ενώ έχει σωστές θέσεις, δεν πείθει ότι είναι εναλλακτική λύση διότι δεν οργανώνει την πολιτική της αλλά περιορίζεται σε συνδικαλιστικές πρακτικές επιμέρους αντιθέσεων.
Χρειάζεται ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ να μετεξελιχθεί σε Πολιτικό κόμμα με πολιτική και ιδεολογική ενότητα στα βασικά και να μη καθορίζεται η φυσιογνωμία του από μειοψηφικές συσπειρώσεις. Χρειάζεται να μετεξελιχθεί σε Λαϊκό κόμμα με αναφορά στην Κοινωνία, με ανοικτές πόρτες για φίλους και πολίτες.
Τα μέχρι σήμερα αρνητικά φαινόμενα που αναφέρονται και παραπάνω αφαιρούν από να θέλει η κοινωνία το ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και να ξέρει ότι μπορεί να αλλάξει κάθε αρνητική πρακτική με θετικούς προσανατολισμούς.
Χρειάζεται να ανοίξουμε μια συνολική ευρωπαϊκή συζήτηση στον Προοδευτικό χώρο για τις λύσεις και θέσεις στα νέα διακυβεύματα του 21ου αιώνα.
-Αποφασίσατε να θέσετε υποψηφιότητα για την Προεδρία του Κόμματος. Τι διαφορετικό εκπροσωπείτε εσείς έναντι των άλλων υποψηφιοτήτων;
Η υποψηφιότητα μου σηματοδοτεί την επιστροφή στην Πολιτική, που σημαίνει επιστροφή σε αρχές και αξίες, τις οποίες ασκούμε έμπρακτα με γνώση, εντιμότητα, αξιοπιστία. Σε κάθε χώρα πρέπει να κυβερνάει η Κυβέρνηση, που απευθύνεται στο Κοινοβούλιο. Στην χώρα μας έχουμε ορισμένους στην επιχειρηματική τάξη, που λειτουργούν με έναν τρόπο παρασιτικό και ολιγαρχικό και κατέχουν κεντρικά και περιφερειακά ΜΜΕ. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Βασικό πρόταγμα της υποψηφιότητας μου λοιπόν, πρώτα η Πολιτική, πρώτα η Κυβέρνηση, πρώτο το Κοινοβούλιο και το Σύνταγμα. Δεν μπορούν να κυβερνάνε οι καναλάρχες, οι εφοπλιστές και οι ιδιόκτητες ποδοσφαιρικών ομάδων. Διότι, αυτό που τέθηκε πρόσφατα στην πολιτική γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είναι ότι η διαπλοκή και ένα μέρος των επιχειρηματιών έχουν εισέλθει και θέλουν να μπουν μέσα στο ΣΥΡΙΖΑ για να ελέγξουν την εκλογή του προέδρου του κόμματος. Είναι, λοιπόν, σοβαρό θέμα, η υποκατάσταση της πολιτικής από άλλα κέντρα. 'Αρα, χρειαζόμαστε αυτονομία στην πολιτική, συνταγματικά.
Δεύτερο βασικό χαρακτηριστικό της υποψηφιότητας μου: Πρώτα η χώρα, πρώτα η Οικονομία και η Κοινωνία και μετά ο αντικυβερνητισμός και η συγκέντρωση δυσαρέσκειας.
Η Ελλάδα στην αυγή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης είναι η μόνη χώρα στην ΕΕ που έχει το ίδιο ΑΕΠ με του 2009, είναι τελευταία στις επενδύσεις στον τεχνολογικό τομέα στην Ε.Ε., χάνει 30 δις ετησίως από εισαγωγές, η παραγωγή της έχει μειωθεί κάτω από 25%, έχουν κλείσει 400 χιλιάδες επιχειρήσεις και το 25% των εχόντων και κατεχόντων καρπώνονται ετησίως τα 100 δις από τα 190 δις του ΑΕΠ της χώρας. Είναι σαφές ότι η χώρα χρειάζεται μεγάλες πολιτικές αποφάσεις σε προοδευτική και δημιουργική κατεύθυνση.
Σε επίπεδο κόμματος πολιτική υπόσταση, ανοικτή πολιτική δράση και λαϊκή ενότητα, οι αρχές μας που οδηγούν στην επιτυχία της πολιτικής και κοινωνικής πλειοψηφίας.
-Μήπως τα κόμματα σήμερα με τον τρόπο που λειτουργούν απομακρύνονται από τις ζωές των πολιτών; Τι πρέπει να αλλάξει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ σε επίπεδο λειτουργίας;
Το πρόβλημα του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ πρωτίστως είναι πολιτικό. Πολιτικό κόμμα σημαίνει εσωτερική πολιτική ενότητα. Σημαίνει λαϊκό κόμμα ως κόμμα της κοινωνίας, όχι μηχανισμός και όχι μόνο των μελών του και στον ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ αυτά δεν έχουν ακόμη επιτευχθεί.
Δεν συζητιούνται ζητήματα κρίσιμα, το οργανωτικό υποκαθιστά τις πολιτικές αναζητήσεις. Η διαχείριση του αντικυβερνητισμού δεν είναι το βασικό στους προσανατολισμούς και στη φυσιογνωμία ενός μεγάλου κυβερνητικού κόμματος.
Οι πολιτικές προτεραιότητες της ηγεσίας πρέπει να ορίζονται και να καθορίζονται με αυτοπροσδιορισμούς σε εθνικό, οικονομικό, κοινωνικό, κοινοβουλευτικό και κομματικό επίπεδο.
Να λειτουργήσουμε ως κόμμα προοδευτικής πλειοψηφίας και όχι των εσωκομματικών αντιθέσεων που δείχνουν ένα κόμμα σε αδράνεια, το οποίο αντίθετα θα πρέπει να οδηγεί.
Κόμμα που παίρνει πρωτοβουλίες και δημιουργεί γεγονότα με βάση αρχές και θέσεις σε θέματα πολιτικά, οικονομίας, βιομηχανίας, αγροτικής παραγωγής και νέων τεχνολογιών, ανεργίας και διαβίωσης, εκπαίδευσης, νεολαίας και πολιτισμού.
Για τη συγκρότηση ενός νέου ρεύματος νίκης και εναλλακτικής λύσης για τη χώρα και για τις προοδευτικές και αριστερές πολιτικές.
Απομένει μια εβδομάδα μέχρι την εκλογική διαδικασία. Ποιες θα είναι οι επόμενες κινήσεις σας;
Συνεχίζουμε συναντήσεις, συγκεντρώσεις και ανταλλαγή απόψεων για να συνδιαμορφώσουμε δυνατότητες για να κάνουμε το ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ πολιτικό και λαϊκό κόμμα προκειμένου να δώσει τη μάχη για να αποτελέσει την πολιτική και κοινωνική πλειοψηφία στην επόμενη αναμέτρηση και να αναλάβουμε τη διακυβέρνηση της χώρας. Έτσι ώστε τη διακυβέρνηση της χώρας να την έχει ξανά η Κυβέρνηση και όχι άλλα κέντρα συμφερόντων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου